کد خبر: ۳۱۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 20
با پیشرفت علم پزشکی، متخصصان راه حل های مختلف و خلاقانه ای برای انواع مشکلات پیدا کرده اند.
شفاآنلاین>سلامت>با پیشرفت علم پزشکی، متخصصان راه حل های مختلف و خلاقانه ای برای انواع مشکلات پیدا کرده اند. همانطور که می دانید امروزه تنها کاربرد علم پزشکی درمان بیماری ها نیست. شاخه جراحی پلاستیک در علم پزشکی قادر است که به بهبود ظاهر افراد کمک کند و اجزای بدن آن ها را با ملاک های زیبایی هماهنگ کند. فرم بینی و سازگاری و تناسب این عضو با دیگر قسمت های چهره نقش مهمی در زیبایی صورت افراد دارد.

به گزارش شفاآنلاین:البته عمل بینی به دلایل درمانی و رفع نقص های موجود در ساختار بینی مانند ترمیم نواقص مادرزادی یا رفع مشکلات تنفسی و بهبود عملکرد تنفس و یا ترمیم آسیب های ناشی از حوادث هم انجام می گیرد. در حالت کلی نمی توان برای جراحی های زیبایی مانند جراحی بینی مبلغ و هزینه مشخصی را تعیین کرد زیرا عوامل مختلفی روی هزینه نهایی آن تاثیر می گذارد.

عوامل موثر بر هزینه جراحی بینی

به طور خلاصه عوامل زیر در هزینه عمل جراحی تاثیر مستقیم میگذارد:

  1. تخصص و تجربه جراح،
  2. نوع مرکز درمانی که انتخاب می کنید.
  3. هزینه های داروها،
  4. نوع عملی که انجام داده اید و میزان سختی آن که با توجه به نوع بینی شما مشخص می شود.
  5. عمل های ترمیمی احتمالی بعد از عمل اصلی که برای رفع عوارض انجام می شوند.

در ادامه به جزئیات موارد موثر بر هزینه عمل بینی می پردازیم.

تخصص و تجربه جراح

انتخاب پزشک جراح مهم ترین تاثیر را روی نتیجه نهایی جراح می گذارد. البته این مورد مهم ترین تاثیر را روی هزینه عمل هم می گذارد. هر فرد تا پایان عمر در بدن خود زندگی می کند. بسیار مهم است که انسان نسبت به این همراه همیشگی چه حسی داشته باشد. بنابراین فرد نباید تغییری در بدن خود ایجاد کند که پس از آن نتیجه مناسبی نداشته باشد و منجر به پشیمانی شود.

باید روی تغییراتی که قرار است بوجود بیاوریم بسیار حساس باشیم. همانطور که گفتیم چهره هر فرد قسمتی از بدن اوست که بیش تر از هر عضو دیگر در معرض دید دیگران است و به نوعی ویترین بدن اوست.

بهتر است بدانید نباید به دلیل هزینه کم جراحی، تحت نظر جراحانی قرار بگیرید که در ابتدای کار خود عمل های زیبایی را با هزینه کمی انجام می دهند تا با انجام جراحی های مختلف به افزایش تجربه و مهارت خود بپردازند. به دفعات دیده شده است که رزیدنت ها زمانی که به تازگی وارد این حرفه شده اند و کار خود را شروع کرده اند هزینه بسیار کمی از مراجعان خود دریافت می کنند. مسلما هیچ ارزانی بی علت نیست و با انجام دادن عمل خود تحت نظر این پزشکان به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید.

باید ایجاد هر گونه تغییر در عضو مهمی مانند بینی را به دست یک فرد متخصص سپرد که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار است و به دلیل انجام دادن جراحی های بسیار کاملا به این کار تسلط دارد، با چالش های آن آشنا است و میتواند بینی فرد را به بهترین شکل ممکن در آورد. البته بهتر است بدانید که باید هزینه تخصص و تجربه چنین جراحانی را هم بپردازید. برای پیدا کردن یک متخصص باید زمان بیشتری هم صرف کنید و به اندازه کافی تحقیق کنید تا بتوانید پزشک مناسبی را بیابید. در زیر چند نکته را عنوان کرده ایم که می تواند در یافتن یک جراح متخصص به افراد کمک کند.

  • برای انتخاب یک جراح مناسب حتما رزومه او را بررسی کنید.
  • با کسانی که تحت نظر این پزشک عمل جراحی انجام داده اند ارتباط برقرار کنید و نتیجه کار متخصص را ببینید.
  • توجه کنید که جراح در چه نوع مرکز یا کلینیکی مشغول به کار است. اعتبار این کلینیک می تواند نشانه تخصص جراح باشد.
  • تعداد مراجعه کنندگان به پزشک را بررسی کنید. تعداد مراجعه کنندگان جراح هم می تواند نشانه تخصص او در کار باشد.
  • تعداد بالای مراجعه کنندگان پزشک نشانه تخصص و شهرت اوست ولی به این نکته هم توجه داشته باشید و بررسی کنید که جراح در طول یک روز به انجام چند عمل می پردازد.
  • تعداد بالای عمل جراحی در یک روز توسط یک پزشک می تواند دقت او را کاهش دهد و باعث شود که جراحی در پایان بسیار بی کیفیت باشد.
  • انجام عمل جراحی در چنین شرایطی ریسک بالایی دارد و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

rhinoplasty-05.jpg

میزان تجهیزات مرکز جراحی

کلینیک یا بیمارستانی که تصمیم می گیرید عمل جراحی در آن انجام شود هم تاثیر مستقیمی روی مقدار هزینه عمل خواهد داشت. مراکز درمانی و کلینیک های مختلف، شرایط متفاوتی دارند و خدمات مختلفی هم ارائه می دهند. سطح تخصص و مهارت جراحان این مراکز هم با یکدیگر متفاوت است. مسلما اگر به یک کلینیک به نام و مجهز مراجعه کنید باید هزینه بیشتری را بپردازید.

معمولا بیمارستان های دولتی نسبت به بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی هزینه های کمتری را دریافت می کنند. در نهایت مراجعه کننده باید شخصا در مورد نحوه رسیدگی به مراجعه کنندگان را بررسی کند و بهترین مرکز یا کلینیک را جهت عمل جراحی خود انتخاب کنند.

روش انجام جراحی و نوع بینی

با توجه به نوع بینی که دارید و نتیجه ای که از عمل جراحی می خواهید هزینه جراحی می تواند متغیر باشد. نوع بینی می تواند گوشتی، استخوانی و یا غضروفی باشد. نوع بینی، وجود یا عدم وجود پولیپ بینی، جنس پوست بینی و مشکلات تنفسی که نمی توان آن ها را به طور دقیق عنوان کرد، روی هزینه نهایی عمل بینی تاثیر می گذارند.

  • عمل جراحی بینی های استخوانی : در حالت کلی در بینی های استخوانی مراحل جراحی کم تر است و هزینه جراحی آن نیز کم تر است. بعضی از بینی های استخوانی پوست نازک و غضروف های سفت و محکمی دارند و دارای یک ایراد جزئی مانند قوز و برآمدگی هستند، و بعضی از آن ها غضروف های محکمی دارند و نوک آن ها گوشتی است. یقینا عمل بینی استخوانی که که دارای یک ایراد جزئی است از بینی استخوانی با نوک گوشتی ساده تر است و مشخصا هزینه این جراحی هم کمتر است.
  • جراحی بینی های گوشتی :

جراحی بینی هایی که پوست ضخیمی دارند و جراحی بینی های گوشتی سخت تر است. در این بینی ها معمولا نوک بینی دارای پوست بیش تری است، منافذ پوستی در این بینی ها باز تر و مشهود تر است و عرض پره های بینی گوشتی نیز بیش تر است. ایجاد تغییراتی که در بینی های گوشتی مشخص باشند بسیار سخت است. دلیل این امر ضخیم بودن پوشش این بینی ها است که باعث می شود زاویه ها و خطوط تیز به خوبی نمایش داده نشوند. همین دلیلی باعث شده است که هزینه عمل جراحی بینی بسیار بالا تر باشد.

  • جراحی بینی ترمیمی : بعد از جراحی بینی معمولا ایراداتی از عمل به جا می ماند که باید پس از عمل ترمیم شوند. بعضی از افراد بعد از عمل جراحی بینی از نتیجه کار راضی نیستند و یا دچار مشکلات تنفسی می شوند. این افراد تصمیم می گیرند که عمل های ترمیمی یا جراحی های مجددی را برای رفع ایرادات انجام دهند.

البته برخی افراد به دلیل مشکلات روانی و اختلال وسواس فکری تصمیم میگیرند که جراحی های مجدد را انجام دهند. از این رو فردی که می خواهد جراحی ترمیمی انجام دهد باید در سلامت روانی کامل باشد. بهتر است که این جراحی های ترمیمی توسط همان جراحی انجام شود که عمل اصلی را انجام داده است. دلیل این امر مشخص است. پزشکی که عمل اصلی را انجام داده است و پرونده پزشکی شما را مطالعه کرده است و با ساختار بینی شما آشنا است بهتر می تواند ایرادات آن را رفع کند.

به طور کلی روند جراحی های ترمیمی دشوار تر است و هزینه آن از عمل اولیه بیش تر است ولی اگر همان پزشکی که جراحی اصلی را انجام داده است به انجام جراحی های ترمیمی بپردازد معمولا هزینه های عمل ترمیمی کم تر خواهند بود. اما اگر برای این عمل های ترمیمی به پزشک دیگری مراجعه کنید به دلیل از سر گرفتن مراحل و شروع دوباره معاینات پزشک باید هزینه بیشتری را متحمل شوید.

The-cost-of-rhinoplasty-05.jpg

هزینه داروهای بعد از عمل

داروهایی که بعد از عمل توسط پزشک تجویز می شوند هم هزینه ای دارند که نسبت به دیگر هزینه ها مقدار کمی است. در حال حاضر به علت تورم و افزایش قیمت های اخیر تجهیزات و ابزار جراحی هم تحت تاثیر قرار گرفته اند و نسبت به گذشته گران تر شده اند. این افزایش قیمت ها به شکل مستقیم روی هزینه جراحی تاثیر خواهند گذاشت. اگر جراحی بینی شما به جهت بهبود وضعیت سلامتی شما انجام می شود احتمالا برخی از بیمه ها هزینه آن را تقبل خواهند کرد ولی اگر جراحی بینی شما صرفا به جهت زیبایی انجام می شود، بیمه در پرداخت هزینه های عمل به شما کمک نخواهد کرد و مورد دیگری که روی هزینه نهایی تاثیر خواهد گذاشت نوع بیمه فرد متقاضی جراحی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: